KAN VÆRE NYTTIG Å SE GJENNOM FØR DU KONTAKTER KUNDESERVICE:

OFTE STILTE SPØRSMÅL - SPESIFIKT TIL PRODUKT

Kjøp og levering av produktnøkkel:

Har du kjøpt Minecraft for Windows 10, skal produktnøkkelen være sendt automatisk til din epost-adresse umiddelbart etter kjøp. Finner du den ikke, sjekk spam-filteret (søppelpost). Finner du fortsatt ikke mailen, kan du finne produktnøkkelen på ordresiden dersom du lagde en konto før kjøp. Sjekk din ordre her.

Ta kontakt med oss hvis du ikke kan finne produktnøkkelen noe sted.

Aktivering:

  1. Gå til denne lenken: https://www.microsoft.com/nb-no/p/minecraft-for-windows-10/9nblggh2jhxj?activetab=pivot:overviewtab
  2. Bla litt ned på siden, hvor du finner «Løs inn en kode» på høyreside (UNDER knappen «Gratis prøveversjon»).
  3. Logg inn eller opprett en Microsoft konto for å fortsette.
  4. Når nøkkelen er aktivert, kan du installere spillet fra linken ovenfor. Står det fortsatt kun «Gratis prøveversjon», prøv å oppdatere nettsiden ved å trykke på F5-tasten.

 

Kjøp og levering av produktnøkkel:

Har du kjøpt Microsoft Office Home & Student 2019, skal produktnøkkelen være sendt automatisk til din epost-adresse umiddelbart etter kjøp. Finner du den ikke, sjekk spam-filteret (søppelpost). Finner du fortsatt ikke mailen, kan du finne produktnøkkelen på ordresiden dersom du lagde en konto før kjøp. Sjekk din ordre her.

Ta kontakt med oss hvis du ikke kan finne produktnøkkelen noe sted.

Aktivering:

  1. Du finner nedlastningslenke til dette produktet under «Nedlastninger» etter kjøp.
  2. Kjør .exe filen for å installere.
  3. Åpne hvilken som helst Office-app fra startmenyen etter installasjonen.
  4. Klikk på «Logg på» -knappen, men i stedet for å skrive inn e-postadressen din, velger du «Angi produktnøkkelen i stedet»
  5. Angi den 25-sifrede produktnøkkelen.

 

For å fikse problemet med tilkobling til lisensserver for The Sims 3 (For Mac), prøv følgende:

  1. Åpne Finder, og gå til Applications/Applikasjoner
  2. Finn The Sims 3-ikonet og høyreklikk på denne. Trykk så «Vis pakkeinnhold»
  3. Klikk deg videre inn i denne mappen til Contents/Resources/transgaming/c_drive/Program Files/Electronic Arts/The Sims 3/Game/Bin/Packs/TS3
  4. Høyre klikk på filen «paul.dll» og velg slett/flytt til papirkurv
  5. Gå tilbake til forrige mappe (Packs) og åpne mappen TS3EP03
  6. Høyeklikk på paul.dll filen derfra og trykk Kopier. Lim den inn i forrige mappe, der du sletten den andre filen (/Packs/TS3)
  7. Prøv nå å starte spillet. Fungerer det ikke, prøv å skru av og på maskinen.

Fungere det fortsatt ikke, kontakt kundeservice

 

  1. Kontroller at du har Windows 10 Pro, og ikke Pro N. Produktnøkkelen fungerer ikke for Pro N.
    Hvis du har Pro N, må du foreta en ny installasjon av Pro. Se her: https://www.microsoft.com/nb-no/software-download/windows10startfresh
  2. Ved oppgradering fra Windows 10 Home til Pro, kan det hende du får feilmelding om at nøkkelen ikke fungerer. For å løse problemet, følg guiden på denne siden:
    https://softwaregroup.zendesk.com/hc/en-us/articles/115012409747-How-To-Upgrade-Windows-10-Home-to-Pro-using-an-OEM-key?mobile_site=true

    For steg 1 til 5, koble fra internett fra PC-en. Koble til internett igjen først ved steg 6, når du skal angi koden du har kjøpt fra oss.

  3. Fungerer det fortsatt ikke, ta kontakt med oss

 

OFTE STILTE SPØRSMÅL - GENERELT

Alle våre produkter leveres digitalt i form av en produktnøkkel til spillet eller programvaren. De fleste produktnøklene leveres automatisk og kan hentes umiddelbart etter kjøp. Slik finner du koden:

  1. Gå til «Min konto» ved å trykke øverst til høyre på nettsiden: «Hallo, [ditt navn]»
  2. Trykk på «Ordre». Finn riktig ordre ID og trykk på «VIS» helt til høyre under overskriften «HANDLINGER».
  3. Under totalsummen på ordresiden finner du produktnøklene til hvert produkt du har kjøpt.

DERSOM DU IKKE FINNER PRODUKTNØKKELEN:

Dersom produktnøkkelen ikke står oppført på ordresiden, vil denne automatisk bli sendt til deg på mail innen én time fra kjøpstidspunktet (mandag – søndag kl. 10:00 – 23:00).

Har du ikke mottatt produktnøkkelen etter to timer, ta kontakt med oss

 

For PC & Mac (Gjelder både spill og programvare): Du finner informasjon om hvilken programvare du må bruke for å aktivere og laste ned spillet eller programvaren på produktsiden for hvert enkelt produkt (rett over Kjøp-knappen). De fleste spill aktiveres i Steam, mens andre eksempler kan være Origin, Rockstar Social Club eller Microsoft Store.

For PlayStation 4:

  1. Sørg for at du er innlogget på din PlayStation®Network-bruker.
  2. Gå til [PlayStation Store] > bla ned til bunnen av sidepanelet > [Innløs koder].
  3. Angi koden, og velg [Innløs].
  4. Kreditten eller innholdet er nå lagt til i kontoen din.

For Xbox One:

  1. Logg på Xbox One (pass på at du er logget på med Microsoft-kontoen du vil løse inn koden med).
  2. Trykk på Xbox-knappen for å åpne guiden, og velg deretter Hjem.
  3. Rull til høyre og velg Store-fanen.
  4. Velg Bruk en kode.
  5. Skriv inn koden på 25 tegn, og følg deretter instruksjonene. Du trenger ikke å bry deg med bindestreker, systemet ordner dem for deg.

For Nintendo Switch:

  1. Velg Nintendo eShop på HOME-menyen for å starte Nintendo eShop.
  2. Velg kontoen du vil bruke.
  3. Velg Angi kode på venstre side av skjermen.
  4. Angi nedlastningskoden med 16 tegn.
    – Noen forhandlerkort for Nintendo Switch-programvare vil inneholde både et kontrollnummer og en nedlastningskode. Forsikre deg om at du skriver inn nedlastningskoden (begynner vanligvis med en B, ingen bindestrek i tallet) og ikke kontrollnummeret (begynner vanligvis med en S, har bindestrek).
    – Eventuelle bokstaver og symboler som ikke brukes med forhåndsbetalte koder (dvs. O, I, Z, komma, bindestrek, etc.) vil bli deaktivert fra tastaturet på skjermen.
  5. Velg OK for å bekrefte. Spillet begynner å laste ned når koden er bekreftet.
    – Spillikonet vises på HOME-menyen, med en nedlastingsstatuslinje. Statuslinjen forsvinner når nedlastingen av spillet er fullført.

 

  1. Har du fulgt aktiveringsprosedyren riktig? Se FAQ-spørsmål over, «Hvordan laster jeg ned og aktiverer spillet med produktnøkkelen?»
  2. Har du sjekket at du har kjøpt spill til riktig platform? (PC/Mac/Playstation/Xbox).

Fungerer produktnøkkelen fortsatt ikke, ta kontakt med oss

Alle våre produkter leveres digitalt i form av en produktnøkkel til spillet eller programvaren. De fleste produktnøklene leveres automatisk og kan hentes umiddelbart etter kjøp. Slik finner du koden:

  1. Gå til «Min konto» ved å trykke øverst til høyre på nettsiden: «Hallo, [ditt navn]»
  2. Trykk på «Ordre». Finn riktig ordre ID og trykk på «VIS» helt til høyre under overskriften «HANDLINGER».
  3. Under totalsummen på ordresiden finner du produktnøklene til hvert produkt du har kjøpt.

DERSOM DU IKKE FINNER PRODUKTNØKKELEN:

Dersom produktnøkkelen ikke står oppført på ordresiden, vil denne automatisk bli sendt til deg på mail innen én time fra kjøpstidspunktet (mandag – søndag kl. 10:00 – 23:00).

Har du ikke mottatt produktnøkkelen etter to timer, ta kontakt med oss

 

Angreretten gjelder ikke avtaler om levering av digitalt innhold som ikke leveres på et fysisk medium, dersom leveringen er begynt med forbrukerens uttrykkelige samtykke og forbrukeren erkjenner at angreretten dermed går tapt. (jf. Angrerettloven § 22 n)). Du vil derfor måtte huke av for å akseptere dette når du kjøper en vare hos oss.

Hvis ordren IKKE er markert som «Fullført» og du ikke enda har mottatt en produktnøkkel: (Forhåndsbetalte spill og enkelte andre spill hvor produktnøkkel ikke blir sendt til deg umiddelbart):
Så lenge du ikke har mottatt en produktnøkkel til spillet som er bestilt, kan du når som helst angre på kjøpet. Kontakt oss på epost og be om at hele eller deler av ordren slettes. Hvis du automatisk mottar en produktnøkkel etter vi har mottatt din mail, vil du likevel få kjøpet refundert.

Etter at ordren er markert som «Fullført» og du har mottatt en produktnøkkel:
Kjøp av digitale spill som lastes ned fra en nettbasert plattform er å anse som en tjeneste etter forbrukerkjøpsloven, og omfattes dermed ikke av lovens regler. En refusjonsordning på digitale spill er ikke lovpålagt, og er dessverre ikke noe vi kan tilby dersom du har mottatt en produktnøkkel. Dette er fordi vi ikke har mulighet til å deaktivere en produktnøkkel etter at den er blitt levert til deg som kunde.

 

  1. Finn varene du ønsker. Bruk enten søkefeltet øverst i midten, eller finn frem til produkter i kategoriene. Hvert produkt har en egen produktinfo-side, med informasjon om produktet.
  2. Legg varene i handlevognen. Bruk Kjøp-knappen på produktinfo-siden for å legge produktet i handlevognen. Øverst til høyre har du knapp for å se handlevognen. Det vil ikke komme noe fraktkostnader ettersom alle produktene er elektroniske. Fra handlevognen, kan du også fjerne varer.
  3. Gå til kassen. Når du har lagt varer i handlevognen, og er klar til å sende bestillingen, velg Fortsett til kassen nederst til høyre. Trykk så på «Send ordre» for å gå videre til betaling.
  4. Betaling skjer enten via PayPal eller Vipps.

Betaling:

  1. Vipps: Tast inn ditt mobilnummer på betalingssiden som dukker opp. Du vil deretter få en forespørsel på din mobiltelefon om betaling av ordren (Sørg for at du er innlogget på Vipps-appen).
  2. PayPal: PayPal støtter VISA, Master Card, Discover Card og American Express. Du er ikke nødt å være en registrert PayPal-bruker for å betale.
    a) Dersom du har en registrert PayPal konto, logger du inn på din konto når du blir bedt om det, og fullfører betalingen.
    b) Dersom du ikke har en PayPal konto, velger du alternativet “Betal med kort” når du blir videresendt til PayPal under betalingsprosessen. Her kan du betale med ditt bankkort uten å måtte logge inn.